Ditt besøk

Planlegger du et besøk til Grieghallen? Vi har samlet all informasjon om det du måtte lure på og gleder oss til å se deg hos oss snart!

Kontakt

Revy & Teaterservice

billettinformasjon

For å bestille billetter, gå inn på www.ticketmaster.no.
For grupper og hotellpakker, rullestolbrukere og ledsagere, samt andre billetthenvendelser

Revy & Teaterservice er tilgjengelig på telefon 55 21 61 70
mandag – fredag kl. 10:00 – 14:00 
Billettkontoret er fysisk stengt. 

For billetter til Bergen Filharmoniske Orkester eller Bergen Nasjonale Opera:
https://harmonien.no/
Eller send mail til marked@harmonien.no 
Kundetelefonen 55 21 62 28

generelle henvendelser

adresse

Edvard Griegs plass
5015 Bergen
Norge

Hvordan kommer du deg til Grieghallen?

 

Kollektivtransport

Bergen togstasjon og busstasjonen finner du 4 minutters spasertur fra Grieghallen. Vi oppfordrer publikum til å velge miljøvennlig transportmiddel!

 

Bergen bysykkel

Med bysykkel kommer du kjapt og enkelt rundt i Bergen. Du finner bysykkelparkering rett utenfor Grieghallen.

 

Parkering

Du finner parkeringsplasser under Edvard Griegs plass i GriegGarasjen. Innkjøring fra Lars Hilles gate og utkjøring i Strømgaten. Les mer om betaling via app eller billett her.

 


Vilkår for bestilling

 

Forhåndssalg

Forhåndssalg av billetter gjøres gjennom Ticketmaster. Kontroller at billetten er i samsvar med din bestilling. Opplysninger om arrangementet blir gitt av arrangør, og Grieghallen tar ikke på seg ansvar for arrangementets gjennomføring og kvalitet.

 

Refundering av billetter

Kjøpte billetter refunderes ikke. Ved avlyst arrangement refunderes normalt billetten innen 60 dager etter arrangementsdato. Dersom arrangementet flyttes, er billetten i de fleste tilfeller fremdeles gyldig og kan benyttes til ny dato. Serviceavgifter refunderes ikke, og følgeskade dekkes ikke. I spesielle tilfeller kan arrangør ha egne bestemmelser for refundering. Arrangøren må da kontaktes direkte.
 

Planlegg ditt besøk

Når åpnes dørene

Alle våre arrangementer begynner presis. På enkelte arrangementer vil det ikke være mulig å komme inn i salen etter at dørene er lukket. Ved de fleste konserter og arrangementer i Grieghallen, åpnes dørene én time før arrangementsstart. 

 

Forhåndsbestilling av mat og drikke

Husk å bestille servering både før forestilling og til pausen, så unngår du kø. Bestillingen din vil stå klar på tidspunktet du har valgt.
Bestill her!


Lurer du på hvor setet ditt er plassert?
Her kan du se salkart med oversikt over hvor i salen du skal sitte.

 

Peer Gynt-salen

Inngang til Peer Gynt-salen er på hjørnet av Nygårdsgaten og Strømgatem. 
Her kan du se hvor

 

Aldersgrense og vergeordning

En del av forestillingene har en anbefalt nedre aldergrense. I mange tilfeller kan da vergeordningen benyttes. Vergen kan ta med én person under aldersgrensen, under gitte forutsetninger. Alle må løse billett.
Last ned vergeskjema her.

 

Nedsatt funksjonsevne

For høreapparat med telespole:

  • Be om å få låne et sett «hørselteknisk utstyr» (består av to enheter) hos en av våre vakter.
  • Velg telespole-programmet på dine høreapparater.
  • Heng begge enheter rundt halsen, koble de sammen, slå på sort enhet og juster til ønsket lydstyrke.
     

For deg som bare hører dårlig eller ikke har telespole på høreapparatet:

  • Be om å få låne «hørselteknisk utstyr» med innebygd hodetelefoner hos en av våre vakter.
  • Ta på deg enhet.
  • Slå på enhet og juster til ønsket lydstyrke.
     

 

Info vedrørende kjøp av rullestol- og ledsagerbilletter
Kjøp plasser på rad 6 mrk rullestol i Griegsalen, i Peer Gynt-salen rad 1 og 2 på felt A.

Passord for rullestolbillett: rullestol
Passord for ledsagerbillett: ledsager

Ledsager ellers i salen - ring 55216170.
Det blir kontroll ved inngang. Gyldig ledsagerbevis må fremvises. Ledsagerbevis utstedes av Bergen kommune.

 

Griegsalen har 10 plasser på rad 6 (gulvnivå) ved inngang A til Griegsalen som er reservert for rullestolbrukere. Ved inngang A finnes også toalett tilpasset bevegelseshemmede. Tilkomst til salene via trapp eller heis er mulig i begge foajeene.


Ved behov for bistand kan du kontakte en av vaktene våre i foajéen.